lørdag den 1. februar 2014

Mercatino dell Usato i Rom

Jeg var et smut i Rom i august. Jeg skulle være der en 4 dage og tænkte, at jeg ville bruge anledningen til at besøge nogle af de genbrugsbutikker/ second hand shops som jeg har beskrevet i en tidligere blog.
Men æv et dårligt tidspunkt jeg havde valgt til at shoppe genbrug. Jeg var dernede i ugen omkring d. 15 august, som er den højtid i Italien hvor godt og vel alt lukker ned. Højtiden hedder "Ferragosto" (Maria bebudelsesdag) og det er jo ikke en højtid vi fejre herhjemme, så det anede jeg ikke.
Så jeg nåede at besøge et par stykker og så lukkede alt ned indtil flere dage før d. 15 august.

Men I får lige et par ord om dem jeg nåede.

Mercatino dell Usato ROMA GREGORIO VII, Via ludovico micara 32 (Ligger en kort bustur eller taxi fra Vatikanet)

 
 
Det var en overvældende oplevelse. Det er ikke bare små butikker, men nærmere genbrugslagre. Der er hylder op og ned og lange rækker med genbrugstøj. Men mange gode fund kan gøres. Det er rimelig nemt at finde lidt Gucci, D&G osv. Hvis man er mere heldig kan der være Louis Vuitton, Balenciaga eller Hermés Accesories.
 
 
Mercatino dell Usato ROMA MONTEVERDE, Viale dei Quattro Venti 77 (Ligger syd for Vatikanet i Monteverde området)
 
 

Virkelig godt genbrugslager og jeg tror det ligger i et lidt mere velhavende område, da de havde gode designvarer på hylderne. Jeg købte her en Mulberry taske for 280 euro.

Mercatino dell Usato ROMA PORTA MAGGIORE, Via Sebastiano Grandis 7 ( Ligger en bus eller taxitur fra Termini stationen)

 
 
Ikke et helt så spændende udvalg som de to andre genbrugslagre, men fandt et par Tom Ford solbriller, så hvis man søger lidt dybt. Supersødt personale og mulighed for at købe drikkevarer i en lille bar.
 
 
Så var der ikke mulighed for at besøge flere af kædens genbrugslagre, da alt lukkede ned... Jeg ville rigtig gerne have været i den Mercatino, der hedder ROMA TALENTI, da jeg har set på nettet, at de får rigtig lækre design varer ind i ny og næ. Men det må blive en anden god gang.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar