lørdag den 29. juni 2013

Paris - Here I come...

Min næste genbrugsshoppe rejse skal gå til Paris. I Frankrig kaldes genbrugsbutikker Friperies.
Man kan også tjekke nogle af deres Second hand eller Depot-Vente ud. Det er butikker der sælger mærkevarer for deres kunder, som så har sat en pris de ønsker for varen.
Der er også et par Factory stores jeg vil prøve at "tjekke ud".
Jeg har opdelt butikkerne i arrondissements og vil skrive ud fra navn og adresse om det er genbrug, depot-salg eller factory stores.



2 nd. - Bourse
Killiwatch: 64 Rue Tiquetonne - Genbrug

3 th. - Temple
Coiffeur Vintage: 32 Rue de Rosiers - Vintage second hand.
BIS Boutique solidaire: 7 Boulevard du temple - Genbrug

4 th. Hotel-de-ville
Azzedine Alaïa: 18 Rue de Paris - Factory store
Zadig & Voltaire: 22 Rue du Bourg Tibour - Factory store
Rag and Vertigo: 83-85 Rue saint Martin - Vintage second hand
FREE´P star: 8 Rue Sainte-Croix de la Bretonnerie - Genbrug
Depot-vente Deluxe: 2 Rue du roi de Sicile - Depot-salg

6 th. Luxembourg
Maje: 18 Rue du Cherche Midi - Factory store
Chercheminippes: 102,114 & 124 Rue du Cherche Midi - Depot-salg
Les trois marches de Catherine B.: 1 Rue Guisarde - Depot-salg
Depot Vente de Buci: 4 Rue de Bourbon le Chateau. - Depot-salg

Der er også en del Depot-salg i 16 arrondissement samt en del i Montmartre (18 th.) Men jeg har koncentreret mig om disse, da jeg forestiller mig at jeg vil bo i enten Latinerkvateret eller Maraisområdet. Da jeg synes det er centralt til det meste.

Min drøm er at falde over en lækker fransk klassiker, eventuelt en taske...
Vil søge efter: Chanel, Louis Viutton, Longchamps, Hermés (her også tørklæder).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar